Osoby odpowiedzialne za projektowanie przestrzeni biurowych powinny w szczególności zadbać o wysokiej jakości krzesła biurowe. Zdaniem specjalisty z salonu mebli biurowych w Katowicach krzesła i fotele mają ogromny wpływ na jakość naszej pracy, a w dłuższej perspektywie czasu – nawet na zdrowie. W które krzesła biurowe warto jest inwestować?

Charakterystyka profesjonalnego fotela biurowego

Profesjonalne krzesła i fotele biurowe to przede wszystkim takie, które są ergonomiczne. Ich najważniejszym zadaniem jest umożliwienie nam zachowania właściwej pozycji podczas pracy biurowej. Jest to możliwe dzięki funkcji regulacji ustawień krzesła. Powinno ono posiadać regulowaną wysokość, głębokość siedziska, czy kąt nachylenia oparcia (jest to szczególnie ważne, gdy mebel docelowo przeznaczony jest do użytku dla większej ilości osób). Specjalista z salonu mebli biurowych w Katowicach zwraca uwagę, że odpowiednie krzesło pozwala nam zginać kolana pod kątem 90 stopni przy stopach całkowicie przylegających do podłoża. 

Ważnym elementem krzesła biurowego jest oparcie – musi ono zapewniać podparcie dla całych naszych pleców. Idealnie byłoby gdyby fotel posiadał oparcie lekko pochylone do przodu.

Siedzisko fotela musi być na tyle głębokie, żeby komfortowo czuły się w nim osoby o różnych gabarytach.

Warto inwestować w krzesła i fotele biurowe, które posiadają regulowane podłokietniki.

Jeżeli w naszym biurze jest drewniany parkiet, wybierzmy fotel z kółkami wykonanymi z miękkiego materiału. W przeciwnym wypadku podłoga szybko się zarysuje.

Dlaczego warto wybierać krzesła biurowe od sprawdzonych producentów

Ekspert z salonu mebli biurowych w Katowicach przekonuje, że najlepiej jest inwestować w krzesła biurowe pochodzące z kolekcji renomowanych producentów. Jest to spowodowane faktem, że firmy, które od wielu lat produkują tylko meble biurowe są w stanie stworzyć krzesła niezawodne, które będą służyły nam przez wiele lat.

Profesjonalne krzesła biurowe różnią się od tanich krzeseł z supermarketu między innymi materiałami, z których są wykonane.  Dzięki wysokiej jakości surowcom krzesła są w stanie przetrwać wiele lat w doskonałym stanie.

Kolejną zaletą profesjonalnych krzeseł biurowych jest fakt, że ich producenci oferują klientom długi okres gwarancyjny. Wynika to z faktu, że są oni bardzo pewni wysokiej jakości swoich produktów.

Ile zapłacić za krzesło biurowe

W przypadku mebli biurowych zazwyczaj sprawdza się zasada, że droższe modele charakteryzują się wyższą jakością. Bardzo tanie krzesła biurowe z supermarketów mogą prezentować się atrakcyjnie, jednak niska cena wynika z użycia słabej jakości materiałów. Tego typu krzesła bardzo szybko się niszczą.

Jednocześnie większość przedsiębiorców nie ma nieograniczonego budżetu, który mogliby przeznaczyć na fotele do biura. Zdaniem specjalisty z salonu mebli biurowych w Katowicach kupienie krzesła biurowego za cenę niższą niż tysiąc złotych jest bardzo trudne (ale nie niemożliwe). Jeżeli potrzebujemy krzeseł do dwunastogodzinnej, a nawet całodobowej pracy, musimy liczyć się z wydatkiem kilku tysięcy. Rozwiązaniem dla małych i nowych firm, które nie mogą pozwolić sobie na tak duży wydatek są krzesła używane.

Krzesła biurowe do aktywnego siedzenia

Alternatywą dla klasycznych krzeseł i foteli biurowych są krzesła do aktywnego siedzenia. W wielu firmach jako siedziska wykorzystywane są specjalne piłki, a także klęczniki. Ich zwolennicy przekonują się kilkugodzinne siedzenie (nawet na bardzo wygodnym, profesjonalnym krześle biurowym) nas rozleniwia. Mięśnie podtrzymujące kręgosłup słabną i w efekcie zaczynamy cierpieć na dolegliwości bólowe. Krzesła do aktywnego siedzenia wymagają od pracownika stałego balansowania i utrzymywania równowagi. W rezultacie pracując zaczyna on ćwiczyć. Innym rozwiązaniem w siedzącej pracy, które pozwoli nam zadbać o kręgosłup jest praca naprzemienna. Polega ona na tym, że pracownik przez pewien czas pracuje na stojąco, a następnie na kilkadziesiąt minut siada na krześle.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here