Blog firmowy – Dlaczego warto go mieć?

0
1364

Blog firmowy jest jednym z bardziej skutecznych działań marketingowych. Po to rozwiązanie sięgają mniejsze i większe przedsiębiorstwa. Jednocześnie to również świetna opcja promocji dla jednoosobowych działalności gospodarczych. Dlaczego warto zainwestować w takie rozwiązanie? Odpowiedź umieszczamy poniżej.

 

Każda osoba, która, prowadzi własny biznes powinna pomyśleć o prowadzeniu bloga firmowego. Pracę taką warto zlecić specjaliście. Wszystko po to, by uzyskać jeszcze lepsze efekty. W tym artykule przekonamy Cię, że blog firmowy jest jednym z ciekawszych i opłacalnych rozwiązań. Jesteś ciekawy, co mamy do przekazania? Koniecznie czytaj dalej!

Dasz się poznać stałym i potencjalnym Klientom

Prowadzenie bloga firmowego przede wszystkim pomaga pokazać, że Twój biznes tworzą ludzie z krwi i kości. Dzięki temu można zbudować ciekawą narrację i historię, która wciągnie na dłużej. Odpowiadając na komentarze i aktywnie uczestnicząc w dyskusjach, możesz mówić w imieniu swojej marki. Ponadto wskazujesz, że opinia odbiorcy jest dla Ciebie bardzo ważna. Dzięki ich wypowiedziom i działaniom (takim jak udostępnianie czy polubienie) możesz zrozumieć zainteresowania grupy docelowej. W konsekwencji możesz poświęcić więcej uwagi tym tematom. Odbiorcy, którzy to zauważą, zapamiętają Twoją witrynę i będą ją częściej odwiedzać, aby znaleźć inspirację lub odpowiedzieć na różne pytania. To już ogromny sukces!

Blog firmowy - Nakarmisz algorytm Google
Fot. Pexels

Nakarmisz algorytm Google

Nie ma wątpliwości, że Google promuje świeże treści. Ponadto może lepiej postrzegać strony internetowe ze zaktualizowaną treścią, w porównaniu ze stronami zawierającymi te same informacje od kilku lat. Każdy wpis na blogu to osobna podstrona. Jeśli pozycje są umieszczane regularnie, będą sygnalizować wyszukiwarkom, że serwis się nieustannie rozwija. To natomiast bezpośrednio przekłada się na lepsze zrozumienie serwisu w oczach wyszukiwarek.

Pozycja eksperta

Budowanie potencjału i wizerunek eksperta w danej dziedzinie są bardzo ważne. Szczególnie w przypadku usług sprzedaży, ponieważ ich realizacja wymaga fachowej wiedzy. Publikując doskonałe i pełne wiedzy artykuły, nagrywając ciekawe filmy i pomagając internautom w rozwiązywaniu problemów, blogerzy pozycjonują się jako eksperci w określonych branżach. Jest to bardzo ważne, ponieważ klienci ufają producentom produktów, którzy są wiarygodni i profesjonalni w swojej specjalizacji.

Blog firmowy jako fundament content marketingu

Prowadząc firmowego bloga można z całą pewnością stworzyć jedno z najlepszych miejsc do promocji usług i produktów. Cenny tekst w połączeniu z odpowiednimi promocjami może zwiększyć liczbę nowych klientów. Ponadto wpisy na blogu formowym są sposobem na zbudowanie społeczności potencjalnych klientów wokół Twojej marki. Co ciekawe, korzystając z bloga, możesz przekazać użytkownikom więcej niż proste informacje o produktach lub usługach, na przykład w ciekawy sposób przedstawić sposób korzystania z produktów. Dobrze prowadzony blog firmowy to świetny sposób na poszerzenie list newsletterowych do wysyłki oraz do poszerzenie zasięgu mediów społecznościowych.

blog firmowy
Fot. Pexels

Ważna historia marki

W ostatnich latach opowiadanie historii stało się bardzo popularnym tematem. Storytelling dotyczy również marek. Blogi to świetny sposób na stworzenie „historii” o Twojej marce. Daje możliwość wyrażenia strategicznych informacji, pomysłów, niezwykłych historii związanych z marką czy kierowania wartościami firmy. Jeśli firma zostanie wprowadzona w odpowiedni i ciekawy sposób, zostanie zapamiętana. Znajomość marki jest jednym z pozytywnych czynników wpływających na decyzje zakupowe.

 

Blog firmowy to bardzo dobre rozwiązanie, które można poprowadzić rozwijając różne biznesy. Nieważne, czy działasz w branży beauty czy też fotowoltaicznej. W każdym z tych przypadków dostarczanie wartościowych treści odbiorcom jest zwyczajnie opłacalne. Widać to patrząc na wyniki odwiedzin na stronie oraz na lejkach sprzedażowych. W razie potrzeby zaufaj specjalistom, którzy napiszą profesjonalne treści. Ty natomiast będziesz mógł dalej rozwijać biznes.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here