Social Media Manager – wszystko, co powinieneś wiedzieć

0
267

Stanowisko, jakim jest Social Media Manager odpowiada na nowe potrzeby, które pojawiają się wraz z rozwojem technologii. To gałąź marketingu, która jest niezmiernie ważna w dzisiejszym świecie. Chciałbyś spróbować własnych sił w tym zawodzie? Sprawdź, co powinieneś o nim wiedzieć.

 

Po pierwsze Social Media Manager to stosunkowo nowy zawód. W związku z tym wymagania nieustannie się zmieniają i rozwijają. Po drugie wbrew pozorom nie jest to tylko praca dla młodych osób. Bardzo dobrze sprawdzą się w niej wszystkie osoby, które zwyczajnie znają się na marketingu. Po trzecie to genialna opcja dla dodatkowego zarobku przez Internet. Jeżeli więc zastanawiasz się nad sprawdzenia się w takiej branży, koniecznie sprawdź na czym to polega.

Jakie zadania ma Social Media Manager?

Zakres obowiązków managera mediów społecznościowych jest bardzo szeroki. To praca, która łączy wiele aspektów. Co ciekawe osoby zajmujące się tym tematem mogą specjalizować się w jednej platformie lub działać w kilku miejscach jednocześnie. Czasami tacy pracownicy zwracają większą uwagę na działania organiczne, w innych przypadkach większą wagę przykładają do efektów reklamowych. Zasadniczo taka osoba powinna skutecznie łączyć te dwa obszary.

Jakie zadania ma Social Media Manager?
Fot. Pexels

Do głównych obowiązków należy natomiast:

  • Opracowanie dobranej strategii komunikacyjnej dla różnych kanałów społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Youtube, TikTok itp.).
  • Regularne tworzenie i publikacja przygotowanych wcześniej treści. Zaliczamy do tego posty tekstowe, grafiki, podcasty oraz filmy.
  • Organizowanie współpracy z influencerami, w celu wzrostu rozpoznawalności marki czy też podniesienia sprzedaży produktu.
  • Prowadzenie oraz nadzorowanie kampanii reklamowych razem z zarządzaniem dostępnymi budżetami.
  • Utrzymywanie relacji z fanami i obserwatorami marki.
  • Analizowanie danych statystyczne razem z raportowaniem wyników działań.
  • Utrzymywanie i promowanie dobrego wizerunku marki.
  • Unikanie i eliminacja ewentualnych kryzysów.
  • Monitorowanie doświadczeń klientów wystawione w różnych miejscach w sieci. W razie potrzeby odpowiednia reakcja.

Co trzeba umieć, aby pracować jako Social Media Manager?

Do podjęcia pracy związanej z mediami społecznościowymi nie jest wymagane żadne specjalne wykształcenie. Jeśli jednak traktujesz swoją karierę poważnie i chcesz zostać prawdziwym ekspertem w tej dziedzinie, to warto wybrać odpowiedni kierunek studiów, dodatkowe kursy rozwijające poszczególne umiejętności. Po pierwsze, w tej pracy ważne są zagadnienia związane z psychologią, socjologią i oczywiście samym marketingiem. Po drugie warto zadbać o odpowiedni warsztat pisarski oraz o nieustanne rozwijanie Twojej umiejętności porozumiewania się i tworzenia treści w języku angielskim.

Co trzeba umieć, aby pracować jako Social Media Manager?
Fot. Pexels

Poniżej przedstawiamy podstawowe umiejętności, które są wymagane do tej właśnie pracy:

  • Kreatywność – pomoże w tworzeniu ciekawych treści o dowolnej porze dnia i nocy. Dzięki niej można skonstruować prawdziwie angażujące posty.
  • Doskonała znajomość social media – trzeba zaliczyć do tego Facebooka, Instagrama, YouTube’a, Twittera, Snapchata, TikToka itp.
  • Umiejętność prowadzenia interakcji – Social Media Manager powinien wiedzieć, w jaki sposób rozmawiać z konkretną społecznością. Komunikacja powinna odbywać się w sposób naturalny i niewymuszony. To wbrew pozorom trudne zadanie.
  • Znajomość systemu reklamowego – osoba „pracująca w mediach społecznościowych” powinna wiedzieć w jaki sposób ustawić reklamę oraz jak ją zoptymalizować, by ponieść jak najmniejsze koszty przy jednocześnie najlepszym wyniku.
  • Zrozumienie podstaw analityki – zrozumienie statystyk oraz ich analiza pozwala przełożyć działania na konkretne cele biznesowe firmy. W związku z tym znajomość narzędzi analitycznych będzie wręcz konieczna.

 

Praca Social Media Managera jest zajęciem, które nie łączy się z nudą. Każdy dzień jest inny i przynosi nowe wyzwania. To opcja idealna dla osób, które lubią się nieustannie rozwijać i dokształcać. Wszystko dlatego, że trendy w sieci zmieniają się bardzo szybko. Dodatkowo warto podkreślić, że zapotrzebowanie na takie osoby ciągle rośnie. Jeżeli więc zastanawiasz się nad rozpoczęciem takiej działalności i posiadasz powyższe cechy, nie zastanawiaj się dłużej i ciesz się nową przygodą. Powodzenia!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here