Jak sobie radzić ze stresem w pracy?

0
347

Szybki styl życia, ogrom obowiązków i niekończące się terminy, które nas gonią. Prędzej czy później dopadnie nas zmęczenie i nerwy. To z całą pewnością niekomfortowa sytuacja, która zaczyna spędzać nam sen z powiek. Jak sobie radzić ze stresem w pracy? Jest na to kilka sposobów!

 

 

Podobno dobrze jest, by człowiek otrzymał czasami zadania, które przewyższają jego możliwości. To wpływa mobilizująco i pozwala się rozwijać. Z tej reguły bardzo często korzystają nasi przełożeni. Dodatkowo wprowadzane elementy rywalizacji nie dla każdego są czymś komfortowym. Takie połączenie z całą pewnością pobudza w ludziach stres. Jego mała dawka mobilizuje. Co jednak zrobić w przypadku, w którym zaczyna on nam przeszkadzać?

Jakie są objawy stresu?

Na początku warto się zastanowić, jakie są pierwsze objawy stresu. Z całą pewnością niepokojącym zachowaniem będą niekontrolowane wybuchy gniewu. Są one związane z kumulacją negatywnych emocji. Bardzo często możesz przekazywać je na rodzinę, przyjaciół czy też na współpracowników. Charakterystyczne zachowanie dla stresu to bardzo szybka irytacja. Oznacza to, że nawet najmniejszy błąd czy niedociągnięcie mogą wywołać u Ciebie frustrację. Kolejną fazą będą problemy z zasypianiem, bezsenność, a w konsekwencji brak koncentracji, która pozwoliłaby na realizację zadań. Dodatkowo w tym samym czasie mogą pojawić się u Ciebie bóle mięśni, nerwobóle czy kołatania serca.

Jak sobie radzić ze stresem w pracy?

Co w takim razie zrobić, aby poradzić sobie z tym problemem? Czy istnieje jakieś rozwiązanie, które pomoże opanować zbędne nerwy, które w konsekwencji negatywnie wpływają na zdrowie? Jak najbardziej tak! Warto zacząć od samodzielnej walki z tym problemem. Bardzo możliwe, że uda się pokonać przyczynę naszych problemów stosując się do poniższych wskazówek. Jeżeli jednak nasze propozycje nie przyniosą ulgi, z całą pewnością dobrze będzie skontaktować się z psychologiem lub terapeutą. Taka profesjonalna pomoc jak najbardziej może okazać się pomocna.

Jak sobie radzić ze stresem w pracy?
fot. Pexels

Zweryfikuj przyczynę stresu

Spróbuj określić, które sytuacje powodują wewnętrzne napięcie. Czy są to trudne zadania lub relacje ze współpracownikami? A może przyczyną nerwów jest Twój przełożony? Nieważne czy rozmawiamy o stresie w pracy czy też w innych momentach. Za każdym razem określenia jego przyczyny będzie kluczowe i pomoże w dalszych działaniach. Nie bój się rozmowy o swoim problemie. Bardzo często szczera rozmowa z szefem czy współpracownikami pomoże rozwiązać trudną sytuację.

Postaw na sport!

Aktywność fizyczna realnie wpływa na samopoczucie. Wszystko to dzięki endorfinom, które są wydzielane podczas ćwiczeń. Pamiętaj, że wystarczy zwykły spacer czy też jazda rowerem. Jeżeli masz ochotę możesz wybrać się na basen lub siłownię. Całkiem przyjemne może okazać się również bieganie po terenie lub grupowe zajęcia taneczne. Dodatkowo warto jednocześnie zadbać o zdrową i zbilansowaną dietę. Dostarczenie wszystkich niezbędnych składników odżywczych będzie najlepszą nagrodą dla Twojego organizmu.

Jak sobie radzić ze stresem w pracy? Poznaj małe przyjemności!

Zastanów się, co tak naprawdę sprawia Ci przyjemność. Czy są to książki, filmy, seriale, długie spacery a może układanie puzzli? Wybierz to, co sprawi Ci największą radość. Możesz upiec ciasto, ugotować dobry obiad lub wziąć długą i relaksującą kąpiel. Zorganizuj domowe SPA lub wybierz się do teatru. To wszystko jest jak najbardziej potrzebne!

Jak sobie radzić ze stresem w pracy - medytacja
Fot. Pexels

Postaw na pracę nad sobą!

Po pierwsze musisz zaakceptować siebie. To jedyna droga do uzyskania pełnego spokoju. Pracuj nad własnymi emocjami i postawami. Postaraj się zmienić myślenie. Warto jest prowadzić dziennik wdzięczności. Każdego dnia wymień chociaż jedną dobrą rzecz, która Ci się przytrafiła. Zacznij doceniać małe rzeczy. W nich kryje się wiele pięknych elementów. Sięgnij po wykłady, które są ogólnodostępne w sieci. Poczytaj o najlepszych ćwiczeniach relaksujących. W tym momencie szczególnie polecamy trening Jacobsona. Jego regularna praktyka może zdziałać cuda. W razie potrzeby skorzystaj z pomocy specjalisty. Bardzo możliwe, że jedna wizyta u psychologa będzie tym, czego było Ci potrzeba. Popracuj także nad asertywnością. To przyniesie wiele korzyści!

Dbanie o własne zdrowie jest niezmiernie ważne. Stres natomiast niesie za sobą wiele przykrych konsekwencji. Właśnie dlatego warto zadbać o to, by się z nim rozprawić raz na zawsze, a powyższe punkty zdecydowanie w tym pomogą!

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here