Rozmowa rekrutacyjna – jak mieć większe szanse na zdobycie pracy?

0
1090

Rozwój gospodarczy, ekspansja firm zagranicznych i wiele innych czynników kształtuje obecnie rynek pracowników. Oznacza to, że wzrosły szanse na znalezienie odpowiedniej pracy. Co zrobić, żeby rozmowa rekrutacyjna przebiegła pomyślnie dla Ciebie?

 

 

Aby zwiększyć swoje szanse w procesie rekrutacji bądź na bieżąco z tym, co dzieje się w branży. Śledź, jak zmieniają się trendy i wprowadzaj innowacje. Jeśli chcesz zrekrutować się do danej firmy, przeczytaj uważnie jej politykę, strukturę, misję – wszystkie opublikowane przez Ciebie treści. Jeśli masz takie informacje, przeczytaj również opis stanowiska, o które się ubiegasz. Oto wskazówki, jak stać się atrakcyjnym pracownikiem.

CV – pierwsza selekcja pracowników

Opracowując swoje CV i pisząc list motywacyjny, warto pamiętać, że osoba zajmująca się wyborem kandydatów ofert pracy może sprawdzać bardzo szybko. Najlepszym sposobem jest zatrudnienie rekruterów, którzy mają dziesiątki lub setki dokumentów do analizy. Możemy założyć, że pracodawca będzie przyglądać się aplikacjom linijka po linijce, zwłaszcza jeśli rekrutacja firmy obejmuje wiele różnych stanowisk.

Dlatego warto być dokładnym i nie utrudniać otrzymania naszego CV. Jeśli posiadamy duże doświadczenie zawodowe, najlepszym rozwiązaniem jest branie pod uwagę tylko najważniejszych informacji i doświadczenia oraz możliwie najbliżej profilu stanowiska, na które aplikujemy.

Rozmowa rekrutacyjna w firmie, gdy brak doświadczenia
Fot. Pexels

Potencjalni pracodawcy lub rekruterzy, koncentrują się na umiejętnościach, cechach i doświadczeniu wymaganych na danym stanowisku. Dlatego nie powinniśmy skupiać się na tych elementach, które mogą być zbędne lub nieistotne w przyszłej pracy. Najlepiej bardzo dokładnie przeanalizować ogłoszenie o pracę i podkreślić jedynie użyteczną możliwość edycji dokumentów aplikacyjnych. W celu stworzenia idealnego życiorysu i listu motywacyjnego pomocne może być również znalezienie informacji o realiach własnej działalności firmy, obowiązkach pracowników i nakładanych na nich zadaniach. Warto również przygotować sobie wcześniej pytania, które zadać na rozmowie rekrutacyjnej.

Rozmowa rekrutacyjna w firmie, gdy brak doświadczenia

Brak Ci doświadczenia zawodowego i nie wiesz od czego zacząć? Niewątpliwie dla większości pracodawców staż kandydata jest kluczową kwestią. Pozwala zadeklarować, że posiadamy nie tylko niezbędną wiedzę i umiejętności, ale także wiemy, jaka jest sama kultura pracy. Pracodawca może liczyć na to, że proces wprowadzenia osoby doświadczonej na swoje stanowisko będzie efektywniejszy. Jeżeli dopiero zaczynamy karierę, warto zadbać o to, aby w naszym CV znalazły się informacje np. o kursach sezonowych, praktykach studenckich czy wolontariacie. Dla tych, którzy mają już ścisłe doświadczenie zawodowe, takie informacje są niepotrzebne, ale mogą skłonić studentów lub nowych absolwentów do pokazania się z dobrej strony.

Rozmowa rekrutacyjna i wizerunek kandydata
Fot. Pexels

Rozmowa rekrutacyjna i wizerunek kandydata

Przemyśl treść, uporządkuj całe CV i list motywacyjny. To podstawa aplikacji. Jednak proces rekrutacji to nie tylko odpowiadanie na ogłoszenia o pracę i uczestnictwo w spotkaniach rekrutacyjnych (warto tutaj sprawdzić wcześniej pytania i odpowiedzi na rozmowie rekrutacyjnej). Szukając pracy, powinniśmy również pamiętać o spójności naszego wizerunku. Zwłaszcza gdy zamieszczamy zdjęcia lub jakiekolwiek wpisy w mediach społecznościowych. Wielu rekruterów przegląda praktycznie cały internet, aby znaleźć inne informacje o kandydacie przed podjęciem decyzji, kogo zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną. Zdjęcia szalonych spotkań, obsceniczne wpisy czy skargi na zbyt wiele obecnych obowiązków zawodowych nie są najlepszą radą dla potencjalnych przyszłych pracodawców. Nasz wizerunek w Internecie powinien być przemyślany i spójny.

 

Zatrudnianie odpowiednich pracowników jest niezbędne do normalnego funkcjonowania i rozwoju firmy. Oferowanie pracy nieodpowiednim osobom może spowodować, że firma nie tylko poniesie dodatkowe koszty związane z przeprowadzeniem kolejnej rekrutacji. Brak ekspertów, którzy mogliby pozyskać dla firmy nowych klientów, powoduje, że straciła ona możliwość zwiększania obrotów i dalszego rozwoju. Warto o tym pamiętać, gdy chcesz wygrać rekrutację i zdobyć swoją wymarzoną pracę. Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki Ci w tym pomogą. Powodzenia!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here